Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analytical assessment of grammar school pupil's ESL writings
Šiprová, Hedvika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Teoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.